Klant aan het woord: Van de Hoef Logistiek
Ik merk dat Bram Vitaal er echt is voor ons én voor de medewerker.
Van de Hoef Logistiek is specialist in het bezorgen van buitenmaatse goederen. Bijvoorbeeld een bakfiets of een tuinmeubelset. Bij het leveren van goederen op XXL-formaat of van zwaar gewicht neemt de ontvanger vaak zelfs een dag vrij. “Wanneer een chauffeur zich ’s ochtends ziekmeldt, betekent dit al snel een aantal ontevreden klanten aan de telefoon”, vertelt Melissa Vermaeten, HR-adviseur bij Van de Hoef Logistiek in Ede. “Juist daarom is goed verzuimbeheer in dit vakgebied cruciaal.”
Met plezier naar het werk gaan
Zelf investeert Melissa aan de voorkant in het arbeidsethos op de zaak. “Bij ons is de werksfeer heel belangrijk,” vertelt ze. “Daarom zorgen we voor fijne momenten, zoals een vrijdagmiddagborrel, zodat mensen gemotiveerd blijven en met plezier naar hun werk gaan.”
Maatwerk
Maar áls er iemand ziek wordt, moet er snel en adequaat worden gehandeld. Daarvoor werkt Van de Hoef Logistiek samen met Bram Vitaal. “De leidinggevende geeft het door en wij melden de ziekmelding via het portaal van Bram Vitaal. Als iemand na een week nog ziek is, krijgen we een seintje en neemt Bram Vitaal contact op.” Die termijn van een week is niet standaard; dat wordt per bedrijf individueel afgesproken. Maatwerk dus!
Persoonlijk en oplossingsgericht
Het contact dat volgt is altijd persoonlijk en oplossingsgericht. “Er wordt een gesprek gevoerd met de medewerker: Wat is er aan de hand? Wat kunnen we doen? Hoe lang gaat dit duren? Soms krijgen we als werkgever dan ook de vraag of de medewerker tijdelijk ander werk kan doen, op kantoor of in het magazijn, zodat hij of zij toch productief blijft.”
Samenwerken op basis van vertrouwen en betrokkenheid
De samenwerking wordt als erg prettig ervaren. “We merken dat Bram Vitaal er voor ons is, maar ook écht voor de werknemer. Medewerkers voelen zich gehoord in gesprekken. En als wij ergens tegenaan lopen, kunnen we dat ook aangeven. Bram Vitaal zorgt ervoor dat dat netjes wordt teruggekoppeld.” Kortom: een samenwerking gebaseerd op vertrouwen, korte lijnen en betrokkenheid.
Dat noemen we bij Bram Vitaal geen klant, maar een Vriend!
- Persoonlijk
- Navigator in arboland
- Grensverleggend attent
